A program első napján, a ráhangoló játék után, megbeszéltük a gyerekekkel a tematikus hetünk tartalmát és felépítését, valamint megalkottuk a mindannyiunkra vonatkozó és betartandó szabályokat. Az úgynevezett facebook-falon a tanulók megfogalmazták a héttel kapcsolatos várakozásaikat, félelmeiket és reményeiket. Majd a Pip Wilson teszt segítségével visszajelzést kaptunk arról, hogy milyen érzelmekkel indulnak neki a hétnek. A közösségfejlesztő játékok után rátértünk programunk központi témájára, a blogokra. Tisztáztuk a blog fogalmát, megbeszéltük a jellemzőit, típusait. A gyerekek csoportokra osztva elkészítették a blogokról az összefoglaló plakátjukat. Az első nap témája volt még a netikett fogalmának definiálása, az online kommunikáció írott és íratlan szabályainak megfogalmazása. A gyerekek megvitatták, hogyan lehet véleményünket úgy megfogalmazni, hogy ne sértse a netikett szabályait. A napot közösségfejlesztő játékokkal zártuk.
Második nap, a humoros napindító játék után, a Csornai Múzeum interaktív múzeumpedagógiai foglalkozásán vettek részt a diákok. A numizmatika témakörében tartott élménypedagógiai szolgáltatást, majd az azt követő kézműves foglalkozást élvezték a gyerekek. Ezt követően újra a blogokkal foglalkoztunk csoportmunka keretében. A délutánt a közösségfejlesztés érdekében különböző játékokkal töltöttük ki, melyek nagy részét a szabadban, az iskola udvarán bonyolítottuk le. A napunkat egy régi sportjáték, a méta, megismerésével zártuk.
Harmadik nap hozzáláttunk tematikus blogjaink tervezéséhez. Közösen meghatároztuk a feladatainkat és a céljainkat, megbeszéltük a blogok témáját is. A tanulók két csoportra osztva megalkották a blogok sablonját, majd kezdték tartalommal feltölteni azokat.
Negyedik nap kirándultunk a gyerekekkel. Megnéztük a kapuvári Rábaközi Múzeum kiállítását, Fertőszéplakon a Lámpamúzeumot, illetve a tájházakat. A nagycenki Széchenyi Kastélyt, a Lovardát és a Mauzóleumot is megtekintettük. Jártunk a fertőrákosi Kőfejtő témaparkjában is. A nap zárásaként a Fertő tavon hajókáztunk.
Tematikus hetünk utolsó napján blogjainkat töltöttük meg tartalommal. A projektmunka befejezése után a gyerekek megtekintették egymás munkáit. Majd visszatekintve a hét programjaira, összegeztük az eseményeket. A tanulóktól visszajelzéseket kértünk élményeikről, valamint arról, hogyan érezték magukat az eltelt időszak alatt. Vidám hangulatú játékkal zártuk a hetet.
A gyerekek visszajelzései alapján programokban és élményekben gazdag tematikus hetet valósítottunk meg.
összefoglaló a táborról
2018-06-29
Hozzászólások (0)